Jag fick låna en ängel



Du log mot mig, en sista gång.
Du var så lugn, som om du redan gett dig av.
Du såg på mig, att jag var rädd.

Hur kan man nånsin va berädd?

Jag fick låna en ängel,
som spred sitt ljus i mitt liv, i varje andetag.
Du togs bort från mig, alldeles för tidigt.
Jag fick låna en ängel för en stund.

Du gav mig allt ett hjärta kan.
Du lever kvar i mig, så länge livet ger mig tid.
Du sa till mig: Var inte rädd.

Men säg mig hur kan man nånsin va berädd..

Jag fick låna en ängel,
som spred sitt ljus i mitt liv, i varje andetag.
Du togs bort från mig, alldeles för tidigt.
Jag fick låna en ängel för en stund.

Min ängel..

Jag fick låna en ängel,
som spred sitt ljus i mitt liv, i varje andetag.
Du togs bort från mig, alldeles för tidigt.
Jag fick låna en ängel för en stund.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0